zondag 18 januari 2015

Loopschoenen weer ingewisseld voor de fiets

Januari is alweer half voorbij, tijd om weer op de fiets te stappen. Na de eerste Dijkencross heb ik het eerste en tweede weekend van januari nogmaals de 5 km gelopen. Een dappere poging om mijn 1e tijd te verbeteren. Ik wilde zo graag onder de 30 minuten lopen. Maar dat is niet gelukt, de 2e en 3e keer kwam ik exact op 31:28 min over de streep. Niet eens zo slecht aangezien de 5km eigenlijk 5,3 km is, dus een gemiddelde net boven de 10km/uur. De 2e keer was heel zwaar, de 3e keer waren de omstandigheden zwaarder (veel wind), maar liep ik comfortabel. Gek zoals dat per keer kan wisselen. Blijf het zwaar vinden het lopen, tijdens het fietsen zit ik in een veel lagere hartslagzone als met het lopen.

Nu dus tijd om de loopschoenen weer te wisselen voor de fiets. Het is tenslotte nog steeds niet echt winter geworden. Vrijdag scheen er een heerlijk zonnetje, kinderen naar school, mooi moment om er even tussenuit te gaan. Het waait nog wel behoorlijk, het lijkt momenteel meer herfst als winter. Maar het vriendelijke zonnetje geeft een heerlijk voorjaarsgevoel. Klein rondje uitgezocht zodat ik in elk geval weer op tijd bij school kan zijn om de kinderen tussen de middag op te halen. Bijna 50km gefietst, en met alle tegenwind op de terugweg was ik blij weer thuis te zijn.


Zondag regende het licht, niet echt weer wat uitnodigt om op de fiets te stappen. De voorspelde sneeuwbuien bleven weg, dus alsnog even een rondje gereden. De regen viel uiteindelijk nog mee, zelfs zonder regenjack bleef ik redelijk droog. Ondanks de wind toch voor een rondje over de dijken gekozen. Blijft zo mooi met het hoge water. Rondje Zevenaar, Westervoort, Lobith en via Elten weer terug. Weer 50km op de teller, genoeg met dit weer. Mijn planning is om in januari minimaal 400km te rijden, met 190km lig ik nog redelijk op schema. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten